A leggyakoribb hibák és a megoldás, hogy mit tehettek ellenük!
Az esküvőszervezés csodálatos időszak minden jegyespár életében. Izgalmas kihívások, szervezésre váró részletek, vidám megbeszélések - egy év, amit sosem szeretnének elfelejteni, vagy mégis?
Napjainkban egyre inkább stresszessé vált az emberi élet; folyamatos rohanás, pihenés nélkül töltött hetek, megállás nélküli munka, percről percre ütemezetett meetingek és konferenciahívások jellemzik mindennapjainkat.
Vannak, akiknek ezzel az ég világon semmi problémájuk, imádják a pörgést. Vannak, akik tudatosan igyekeznek egyensúlyozni a rohanó hétköznapok és a nyugodtan, telefon nélkül eltöltött, vidékre menekülős hétvégék között.
Mi mindkettőt megértjük. A probléma ott szokta felütni fejét, amikor mindehhez még egy fontos eseményt - és annak szervezését - kéne igazítani. Mint, példának okáért, egy esküvő.
Lássuk, hogy általában milyen hibákba sétálnak bele előbb vagy utóbb a párok az esküvőszervezés során!
Általános emberi hiba, hogy azt hisszük van időnk - legalábbis Buddha szerint. Ne menjünk el most ennyire spirituális irányba, de ismerjük be, hogyha valami csak egy-másfél év múlva esedékes, azt hajlamosak vagyunk addig halogatni, ameddig csak lehet, és az utolsó hónapokban jövünk rá, hogy kifutottunk az időből és minden feladatot egyszerre kell megvalósítani.
Megoldás: Hogy az esküvőszervezéssel ne járjatok így, minden hónapnak adjatok egy nagy feladatot vagy tematikát - és akkor tényleg csak azzal foglalkozzatok! Ilyenkor a nagy feladatot kis egységekre bontjuk - ezáltal mégsem tűnik olyan távolinak és beláthatatlannak.
A költségvetés nélkül nem célszerű lefoglalni a helyszínt, de más szolgáltatókat sem érdemes árajánlatot kérve felkeresni.
Megoldás: Mindenek előtt, mielőtt bármit is elkezdenétek szervezni, üljetek le és beszéljétek át a piszkos anyagiakat!
Praktikus vezérfonal a megbeszéléshez:
- Jelenleg mennyit tudtok az esküvőre áldozni?
- Van félretett pénzetek, megtakarításotok?
- Számíthattok valakinek (rokon, szolgáltató, stb) támogatására?
- Mi az, amin nem szeretnétek spórolni?
- Mi az, ami annyira nem fontos és tudtok rajta spórolni?
Gyakori hiba, hogy a pár azt hiszi, hogy mindenféle külső segítség nélkül meg tudja szervezni az esküvőt és fel sem készülnek arra a lehetőségre, hogy valami közbejön, elakadnak és olyan probléma merül fel, amit egyedül nem tudnak megoldani. Kivéve persze, ha nem dolgoznak és csak a szervezéssel foglalkoznak egész nap.
Megoldás: Ha pörgősek a hétköznapjaitok és/vagy főállásban dolgoztok, érdemes elgondolkozni a lehetőségen, hogy esküvőszervező vagy tanácsadó segítségét kérjétek.
A szervező nagyobb terhet vesz le a vállatokról, míg a tanácsadó csak akkor ad tanácsot, amikor ti szeretnétek. Illetve, az "aznapi koordináció" lehetőségét is jó megfontolni, amikor egy szervező csak a nagy napon van ott és irányítja a háttérből az eseményeket, valamint a szolgáltatókat. Segítséget kérni sosem kínos, nagyszerű, ha tisztában vagytok a lehetőségekkel!
További esküvős tippekért keressétek a Magyar Esküvő Magazint az újságárusoknál, mindennapi inspirációért pedig kövessetek minket Facebookon is!